Friday, October 21, 2005

Ferietur til Gjøvik og Oslo

Siden min planlagte tur til Kina gikk fløyten benyttet jeg sjansen til å utforske eget land.

Jeg avtalte å treffe Mirela og dra til Oslo helga 7.-9. oktober. Jeg innså fort at noen besøk i hovedstaden i niårsalderen, et par fester i militærtiden og mellomlandinger på Gardermoen ikke gjør deg lommekjent i Oslo. Det var gøyalt og være turist i eget land. Besøkte selvsagt kontiki, vikingeskipsmuseet, folkemuseet, Vigelandsparken og koste oss med god mat og god drikke på Aker brygge, Grünerløkka, Grønland og langs Carl Johan. O herlige klisjeer :)

Etter ei kjempehelg i Oslo ventet ei fin uke i Gjøvik der jeg ble bedre kjent med Ema og Marijana. Til å begynne med var det veldig rart i det hele tatt å røre en baby. Lille Ema var ei kjempegod jente som aldri gråt og det føltes etterhvert naturlig å dulle uten å drite seg ut. Jeg fikk plutselig lyst på barn..

Etter en uke i Gjøvik med flere besøk til Lillehammer, men ellers mye hjemmekos med typisk gjestmild kroatisk behandling ventet hverdagen hjemme i Trondheim. Sukk - det var godt mens det varte.

Ema og Even

Ema, Mirela og Marijana

Mirela og meg i Vigelandsparken

Ema og Gogo

Ema

Party

Vigelandsparken

Gogo, Marijana, Mirela, Ema og bobkjøreren Brane

Høst i Oslo Posted by Picasa